+36 30 4555 003

info@onlineparfums.hu

BLOG


1.Kell regisztrálnom a rendeléshez?
A rendelés leadásához nem szükséges regisztráció.
Ennek ellenére mi mindenkinek ajánljuk a saját vásárlói kontó kialakítását. Regisztrált felhasználóink számos előnyben részesülnek. Információt kapnak speciális akcióinkról, valamint hírlevél formájában elsőként kapnak fontos információkat az újdonságokról, az árakról és a kínálatról. 

A regisztáció természetesen díjmentes.


2.Hogyan vásárolhatok?
A  webáruházból elektronikus úton, a www.onlineparfums.hu oldalon keresztül önállóan tud vásárolni, amely során kikeresi a beszerezni kívánt terméket, azon belül kiválasztja a megfelelő kiszerelést, és az ár mellett található „Kosárba!” ikonra klikkelve indítja el a vásárlást. Miután minden terméket behelyezett a kosárba, ki kell tölteni a számlázással és szállítással kapcsolatos űrlapot, majd véglegesíteni a rendelést. 

3.Mi a teendő, ha nem kaptam visszaigazoló e-mail-t?
A visszaigazoló e-mail egy rendszer által, automatikusan generált levél, melyben még egyszer leellenőrizheti, hogy minden termék és adat jól szerepel-e a rendelésében. Mivel ez egy automata által küldött mail, előfordulhat, hogy e-mail fiókjának levélszemét (spam) mappájába kerül, ezért ha nem kapta meg, kérjük, először ellenőrizze, hátha oda érkezett. (Gmail-es e-mail fiók esetén gyakran a „Promóciók” közé érkezik, ezért ajánlatos ott is utánanézni!) Amennyiben sehol sem találja, érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon.

4.Mikor érhető el az OnlineParfums ügyfélszolgálata?
Ügyfélszolgálatunk telefonon vagy facebookon keresztül minden munkanapon 7:30-tól 16:00 óráig érhető el. 
Az info@onlineparfums.hu címre beérkező e-maileket szintén munkanapokon 7:30-tól 16:00 óráig dolgozzuk fel, és lehetőség szerint 24 órán belül válaszolunk rá. 
Hétvégén és munkaszüneti napokon, illetve esti órákban nem dolgozunk, így az akkor érkező megkeresésekre a legközelebbi munkanapon áll módunkban reagálni.


5.Mi a garancia, hogy eredeti terméket kapok?
A termékek, amelyek nálunk vásárolhatóak, kizárólag hivatalos gyártók beszállítóitól érkeznek. Ez biztosítja számunkra az eredeti és minőségi készítmények forgalmazását. A nálunk megvásárolható illatok ugyanazoktól a beszállítóktól származnak, akik a klasszikus parfümériákba is szállítanak.
Ha véletlenül mégis valamilyen problémája támad a termékkel, kérjük, a kézbesítéstől számított 14 naptári napon belül keresse fel ügyfélszolgálatunkat (e-mail-ben, vagy telefonon), és készséggel ismertetjük a reklamációs folyamat részleteit. Felhívjuk figyelmüket, hogy a visszaszállítást minden esetben mi intéztetjük a velünk szerződésben álló futárcéggel, így semmi esetre se adják fel részünkre a kifogásolt terméket!


6.Mi a teendő, ha nem azt a terméket kaptam, amit akartam?
Kérjük, a kézhezvételtől számított 14 naptári napon belül keresse fel ügyfélszolgálatunkat (e-mail-ben, vagy munkanapokon 7:30-16:00 óráig telefonon), és értelemszerűen kicseréljük azt a kívánt termékre. Felhívjuk figyelmüket, hogy a csere lebonyolítását minden esetben mi intéztetjük a velünk szerződésben álló futárcéggel, így semmi esetre se adják fel részünkre a tévesen kapott terméket!

7.Miért ennyivel olcsóbbak a parfümök, mint a boltokban?
A klasszikus parfümériákkal szemben alacsonyabb árréssel dolgozunk, valamint a bevásárló-központokban lévő üzlethelyiségek költsége jóval magasabb (pl.: bérleti díj, rezsiköltség, stb.).
Mindemellett sokkal több parfümöt kínálunk mint a klasszikus butikok, nagyban vásárolunk a gyártóktól, ezért kedvezőbb felvásárlási árat kapunk tőlük. Ennek köszönhetően olyan alacsony áron tudjuk termékeinket kínálni, amilyet máshol nem talál.

 

8.Mit jelent a parfümön az fl.oz érték?
Az fl.oz az angolszász fluid ounce (folyadék uncia) mértékegységet jelöli. A parfümökön ml-ben és fl.oz-ban is feltüntetik a termék mennyiségét, hogy minden országban egyértelmű legyen, függetlenül attól, hogy milyen mértékegységet használnak az űrmérték számításhoz.
1 fl.oz = 28,4130625 ml   (Amerikában 1 fl.oz = 29,5735295625 ml)
Legegyszerűbb átszámítás: ml*0,033814 (pl. 50 ml = 50*0,033814 = 1,7 fl.oz)

 

9.Mit jelent az Eau De Parfum, Eau De Toilette, Eau De Cologne, After Shave?

Egy parfüm alapvetően különféle illóolajok keveréke etilalkoholban feloldva. A parfümöknek különböző típusai vannak a koncentrációjuk alapján, tehát attól függően, hogy milyen mértékben tartalmaz parfümolajokat. Minél több parfümolajat tartalmaz a kompozíció, annál hosszabban tart az illata. A parfüm illata a legerősebb, lassabban tárulkozik fel és hosszabban tart.

A parfümök főbb fajái:

  • Parfüm (extrakt)
    A parfüm rendelkezik a legmagasabb illóolaj koncentrációval, melynek aránya 15-30%. Alkoholkoncentrációja 90-96%.
  • Parfümvíz (Eau de Parfum ,EDP)
    Az Eau de parfum a parfümhöz képest ugyan kevesebb, de még mindig viszonylag magas 8-15%-os az illatanyagot tartalmaz. Különösen estére, alkalmakra ajánlható. Alkoholkoncentrációja 85-90%.
  • Toalettvíz (Eau de Toilette, EDT)
    Rendkívül közkedvelt az Eau de toilette, amely 4-8% illatanyagot tartalmazó parfüm, főleg mindennapos használatra, illetve nyárra ideális. Alkoholkoncentrációja kb. 80%.
  • Kölnivíz (Eau de Cologne, EDC)
    Az Eau de cologne - magyarul kölnivíz: 3-5% illatanyagot tartalmazó, rendkívül könnyű, többnyire frissítő hatású parfüm. Alkoholkoncentrációja kb. 70%.
  • After Shave
    A parfümös kiegészítő termékek, mint az after shave (borotválkozás utáni arcszesz), testápoló, tusfürdő, dezodor...stb. 1-3%-ban tartalmaznak parfümolajokat.


10.Mi az a teszter?

A teszter parfüm teljes mértékben megegyezik a klasszikus parfümkiszereléssel mind üvegben mind minőségben, tehát maga az illat nem intenzívebb és nem is gyengébb.
Mivel a teszter nem közvetlenül a végfelhasználóknak történő értékesítésre szolgál, a kialakítása nem olyan színes és előkelő. A klasszikus terméktől eltérően sima karton, vagy nyomtatott fehér dobozban van csomagolva, és általában nem rendelkezik védőfejjel (szórófejre illesztett kupak). Amennyiben saját részre vásárol és nincs szüksége a csomagolásra, a teszter ideális választás, ha viszont a parfümöt ajándékba szánja valakinek, megfelelőbb a klasszikus kiszerelés.

 

11.Hogyan válasszuk ki a megfelelő parfümöt?
Az első benyomást nem csak az adja, ami a szemmel látható, de e tekintetben az orr is nagyon fontos érzékszerv. Az illat ugyanis a személyiségünk része, éppen ezért ajánlott, hogy körültekintően válasszunk parfümöt. A jól megválasztott illat az egész napunkat kedvezően befolyásolhatja, semmiképp ne vegyünk hát meg egy parfümöt pusztán azért, mert egy ismerősünk ajánlotta.
Ne feledjük el azt sem, hogy az illatcsíkra spriccelt minta nem tükrözi a valóságot. Minden embernek van egy sajátos illata, amely a parfümmel keveredve együttesen adja meg a végleges összhatást. Vásárlás előtt tehát érdemes az adott illatot saját bőrünkön kipróbálni és legalább egy napig viselni, hogy kibontakozhasson, hiszen az idő múlásával jelennek csak meg a különböző illatjegyek.

 

12.Igaz az az állítás, hogy ugyanannak a parfümnek különböző felhasználónál más az illata?
Igen, igaz. Minden embernek sajátos, specifikus illata van, amely a bőr tulajdonságaitól, a táplálkozásától és életvitelétől is függ. Az a parfüm, mely az egyik felhasználón fantasztikus illatot áraszt, a másiknál teljesen másképp nyilvánulhat meg.

 

13.Változik-e az illat, ha használója pl. pikáns ételt fogyasztott?
Ilyen esetben nem a parfüm illata változik, hanem a felhasználó bőrének az illata. Befolyásoló tényező a savegyensúlyunk és étkezésünk, valamint a bennünket körülvevő hőmérséklet és a páratartalom is.

 

14.Hatással lehet az illat a kedvünkre?
Természetesen.  Az illatok közvetlenül hatással vannak a lelki egyensúlyunkra. Egy kellemes illat nagyon gyorsan javíthat a kedvünkön, nyugtatólag hat, kellemes érzéseket válthat ki a munkahelyünkön. A parfümök segítenek csábítani, bizonyos illatok felkorbácsolják a szexuális vágyakat, viszont a nagyon intenzív, átható illat nyugtalanít és rossz hatással van nemcsak ránk, de a környezetünkre is.

 

15.Vannak erotikus érzéseket kiváltó parfümök?
Alapjában véve nincsenek, legalábbis nem közvetlenül afrodiziákumként ható illatok. Viszont bizonyos parfümök összetevői (pl. a jázmin vagy a bergamon) feromonokat tartalmazhatnak. A feromonok olyan vegyi anyagok, melyek tudat alatt érezhető jeleket közvetítenek az ellenkező neműek felé. Ez a kémiai inger természetes vonzódást, fokozott szexuális vágyat, és a gondoskodás vágyát ébreszti fel a másik nemben. Amikor egy ellenkező nemű megérzi ezeket a hormonális-vegyi jeleket, ösztönösen válaszol rájuk anélkül, hogy valóban tudatosulna benne, mi is vonzza őt. Ezek az anyagok azonban nem szándékosan és nem ezzel a céllal kerülnek bele az egyes parfümökbe, csupán „véletlenül“, hiszen maguk az illatösszevetők tartalmazzák őket.
Mindemellett minden embernek van egy sajátos ízlése, ami alapján bizonyos illatokat tudatosan vagy akár tudatalatt is vonzzóbbnak talál a többinél.

 

16.Léteznek szabályok a parfümök használatára?
Igen. A parfüm nem zsarnokoskodhat a környezetén. Itt még inkább érvényes a szabály, hogy „a kevesebb néha több”. Napközben ajánlatosabb egy könnyebb illat, az erőteljes, figyelemkeltő parfümöket hagyjuk inkább estére és különleges alkalmakra.
A meleg nyári napokra ideálisak az üde, virág, illetve citrus illatok, és azok különféle változatai, míg a hideg évszakokban  gyakran használatosabbak az orientális illatok. Ezek természetesen csupán  íratlan szabályok, minden hölgy illatválasztása a saját egyedi ízlésén és életstílusán alapul.

 

17.Miért ne használjunk egyszerre több illatot?
Minden parfüm egy harmonikus egészet képez. Ha összekeverjük egy másik, teljesen más illattal, diszharmónia jöhet létre, mely kellemetlen, taszító érzéshez vezethet.

 

18.Hol és hogyan használjuk a parfümöt?
A legtöbb parfümből elég csupán a nyakra és a csukló belső részére fújni egy keveset és a hatás tökéletes lesz. A túl sok parfümtől megfájdulhat a fejünk, rossz lesz a közérzetünk és sok esetben a környezetünk is elszenvedheti bántó hatását. A természetes alapanyagból és bőrből készült ruhák jó illathordozók, de nem ajánlott fehér ill. világos ruhára, és főleg nem természetes selyemre fújni az illatot, annak ugyanis tönkreteheti az anyagát.

 

19.Mennyi ideig használható a parfüm, hogyan ismerem fel, hogy már nincs teljesen rendben?
Aparfümök lejárati ideje nem a kiadás idejétől, hanem a felbontástól számított. Onnantól fogva, hogy  a terméket kivesszük a dobozból és fújunk belőle, általában 24 -36 hónapig őrzi meg eredeti illatát. Néhány parfüm nyitott tégely szimbólummal van ellátva, ezáltal feltüntetve a termék felbontásától számított szavatossági idejét. 
A meleg, a napfény és az oxigén az illatok ellensége, így ha szeretnénk egy parfümöt sokáig megőrizni, csakis dobozában, sötét és hűvös helyen tegyük. 
Ha egy parfüm megromlott, könnyedén felismerjük. Megváltozik a színe, elveszti az illatát s olykor  zavarossá válik maga a folyadék is.

 

20.Mit jelentenek a fej, szív és az alap kifejezések?
A parfüm (illat) különböző párolgási idővel rendelkező anyagokból tevődik össze. Az alapelemek(illat akkord) és a többi elem alkotják azillatkompoziciót.

A parfüm teljes illata három fázisból áll össze:

  • FEJ az 1. fázis  - ez tartalmazza a legillékonyabb összetevőket,talán csak percekig  fejtik ki hatásukat.
  • SZíV a  2. fázis - ide tartoznak a parfüm legfontosabb illatai,legkevesebb 4 órán keresztül érezhetőek.
  • ALAP a 3. fázis - ez az illat tart a legtovább, akár egy napig  vagy tovább is.


A parfümök családfája

A nemzetközileg legelterjedtebb H&R (Haarmann és Reimer) osztályozási rendszer a következő kategóriák szerint csoportosítja az illatokat. A különböző márkák parfümjeit 7 főcsoportba és alcsoportokba osztjuk.

 

1) Floraux /Virágok/ illatok
    (főként női illatok)

  • virágos zöld (pl. Chanel No.19)
  • virágosan gyümölcsös (pl. Givenchy Amarige)
  • virágosan üde (pl. Dior-Diorella,Dorissimo)
  • virágos – fantázia (pl. N.RicciL´Air du Temps, Anais)
  • virágos aldehides (pl. Chanel No.5)
  • virágos édes (pl. Dior-Poison)

 

2) Orientális illat
    ( női és férfi illatok )

  • orientális édes – ámbrás (pl.Dior-Dune)
  • orientális fűszeres (pl.YSL-Opium)

 

3) Chypre/ciprusok/ illat
    (női és férfi illatok)

  • chypre gyümölcsös (pl. Joop femme)
  • chypre virágos animális (pl. Dior-Miss Dior Chérie)
  • chypre virágos (pl. Paloma Picasso)
  • chypre friss (pl. Halston)
  • chypre zöld (pl.Dior-Fahrenheit)
  • chypre fás
  • chypre bőr
  • chypre dohány
  • chypre fenyő

 

4) Fouger/páfrányok/ illat
    (főként férfi illatok)

  • fouger üde (pl.Davidoff Cool Water-férfi illat)
  • fouger virágos (pl. Paco Rabanne Pour Homme)
  • fouger fás (pl. YSL Kouros)
  • fouger édes – ámbrás (pl. Brut)

 

5) Citrusos illat
    (főként férfi illatok)

  • citrusos virágos (pl.Dior-Eau Sauvage)
  • citrusos fantázia (pl. Armani Pour Homme)
  • citrusos zöld (pl. Guy Laroche-Drakkar)

 

6) Levendulás illat
    (főként férfi illatok)

  • levendula üde, friss (pl. Yardley,Avon,Shiseido)
  • levendula fűszeres (pl. Halston 101)

 

7) Mósuszos illat – univerzális illat,bármely kategóriában használatos

 

Virágillatok
A női illatok leginkább a virágillatok sokféle kompozíciójából jönnek létre.

  • A virágos-zöld illatcsalád friss, zöld, virágos jegyekkel bír. Az illatot a klorofill friss illata, az írisz (Iris sanguinea) és a galbanum (lat. Ferula erubescens) jellemzi.
  • A virágos-gyümölcsös illat egy új illattípus. A fekete ribizli (Ribes nigrum), az ananász (Ananas bracteatus var. tricolor), a barack (Prunus persica) és az alma (Malus domestica) illatárnyalatait kombinálják a szokványos virágillattal.
  • A virágos-zöld illathoz hasonlóan friss és üde a virágos-friss Tavaszt idézően könnyű illat. A jácint (Hyacinthaceae család tagjai), a gyöngyvirág és a narancsvirág a csoport legfőbb képviselője.
  • A virágos-virágos illat legjellemzőbb alkotórésze a rózsa és a jázmin, de olykor adhatnak hozzá ylang-ylang-ot (Cananga odorata), nárciszt (Narcissus nemzetség tagjai), tubarózsát (Polianthes tuberosa), íriszt és szegfűt (Dianthus nemzetség tagjai).
  • A virágos jegyek közül a legintenzívebb, legédesebb a virágos-édes kreáció. Florientális illatirányzatnak is nevezik. Nehézsége és intenzitása miatt átmenetet képez az orientális illatokhoz.

 

Orientális
Az orientális irányzat felidézi India fűszereit, Arábia édes balzsamait és mézgáit.
Igazán érdekes az orientális-ámbrás kompozíció. A citrusillathoz édes vanília (Vanilla planifolia), vagy ámbra alapillatot kevernek.

  • Az orientális-fűszeres illatkompozícióban a szegfű, a szerecsendió (Myristica fragrans) és a fahéj fűszeres alkotóelemei dominálnak, emellett halványan felismerhető a száraz fa és az ámbra illata is. Annak érdekében, hogy a nőies jelleget kiemeljék, jázmint, ylang-ylang-ot és szalicilátokat kevernek a fűszeres szagokhoz, így kellően megmarad az orientális jelleg domináns hatása is.
  • Az orientális-édes illatkompozíciók ámbrát, mézaromát, vanília illatalapot tartalmaznak.

 

Ciprusos
A ciprusos és citrusos illatok bemutatása előtt tisztázni kell a két egymáshoz hasonló kifejezés közti különbséget. A ciprusfélék örökzöld pikkely vagy tűlevelű fák, cserjék. A citrus, vagy citromfélék örökzöld, illatos fehér, vagy rózsaszín virágú fás növények.
A ciprusillat fellelhető mind a női, mind a férfi illatszerekben, a citrus azonban inkább férfias illat.

  • A ciprusos-gyümölcsös csoport jellegzetesen zamatos, a ciprusoknak köszönhetően friss, ugyanakkor egyben nehéz illat is. Fő alkotója az őszibarack.
  • A ciprusos-virágos-animális kompozíció a nők és a férfiak körében is hódít. A ciprus-zöld családhoz tartozó illatokat leginkább a fanyar, hangsúlyos fenyőillat jellemzi.

Igazából nem lehet széles határvonalat felállítani a női és a férfi illatok között.
A szakértők egyedül a levendulát sorolták be kizárólag a férfias illatok kategóriájába.

 

Levendula
Klasszikus, tipikus férfi illat. Tiszta, domináns, friss. A levendula-friss illat mentes más illatkomponensektől.

 

Fougére
A tölgymoha, a levendula és a kumarin kombinációjából jön létre a fougére illat. Amikor a fougére-t levendulával, fűszeres aromákkal, pikáns füvekkel tarkították, akkor kialakult egy új fanyar-friss irányzat. A fougére-t keverhetik olykor virágos jegyekkel, például nerolival, gyöngyvirággal és ciklámennel (Cyclamen persicum).

  • A fougére-virágos keverék inkább „nőies” férfi illatnak mondható. Azonban ma már a férfi parfümök is bátran lehetnek édesek, erősek, teltek, áthatóak. A férfiasan orientális illatok most élik a virágkorukat. Ide tartoznak az orientális-fűszeres és az orientális-édes illatkompozíciók (ámbrát, mézaromát, vanília illatalapot tartalmaznak).

 

Citrusos
A citrusfélék az egyik legősibb alkotóelemként vannak számon tartva. Napjainkban is alapvető dominanciával bírnak, meghatározhatják a parfüm alapbesorolását. A citrusos illatoknak is több alosztálya létezik.

  • A citrusos-virágos egy fanyar illat, a citrusos-friss illatnál a hangsúly természetesen a frissességre helyeződik, ugyanis mind a citrusos, mind a friss illatok üde, könnyed aromát árasztanak.
  • A citrusos-zöld illatnál is hasonló a helyzet. Ám itt az alapillatot zöld, gyümölcsös illatokkal bolondítják.

Feliratkozás a hírlevélre